Osallistun toukokuussa Naisten kymppiin ystäväni kanssa. Hölkäten/juosten olisi tavoite edetä.

Päätavoite:

-Päästä maaliin

Alatavoitteet: 

-Päästä maaliin 1h 15 min sisään

-Pitää hauskaa

-Saada vähän osviittaa siitä, miten paljon pitää tehdä hommia puolimaratonia varten

 

Mitäkö olen tehnyt tavoitteeni toteuttamiseksi? No, alkutalven hölkkälenkkien lukumäärän voi varmaan laskea yhden käden sormilla.. Mutta! Ostin kuntosalijäsenyyden tammikuun lopussa. Siitä on alkanut positiivinen liikuntariippuvuus. Olen käynyt bodypumpissa, bodystepissä, spinningissä, Sh´bamissa.. Olen käynyt parin kuukauden ajan hölkkälenkeillä ja pikkuhiljaa innostunut myös ihan kuntosalitreenistä. (Ennen koin että kuntosaleilu on vaan kertakaikkisen tylsää. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta sisäinen salikärpäseni on herännyt eloon). Nyt olen pyrkinyt siihen, että käyn 2-3 kertaa viikossa lenkillä, niin että tulee väillä pitkiä ja rauhallisia lenkkejä, ja välillä nopeampia ns intervallilenkkejä. Puolimaratonin olen ajattelut juosta heinä/elokuussa. Saa nähdä, ottaisinko kesäksi siis ihan jonkun treenisuunnitelman. Nyt olen päättänyt kevään ajan mennä näin fiiliksen mukaan :)

Sananen hyötyliikunnasta; minulla on koira, joka varmistaa että myös kurjassakin säässä sohvan nurkka ei saa minua täysin valtaansa. Kolme kävelylenkkiä päivässä, joista yksi on ainakin pidempi. Pyrin pyöräilemään töihin aina kun mahdollista. Kroppa kiittää, uni tulee paremmin ja töissäkin jaksaa, kun arkeen saa ujutettua liikuntaa.